RODO – klauzula i zgoda na przetwarzanie danych osobowych – wzór

Zgoda RODO, klauzula przetwarzania danych osobowych

Trudno znaleźć jeszcze osobę, która nie słyszała o RODO. Dyrektywa RODO zastąpiła dotychczasowe przepisy GiODO, które z pewnością nie cieszyły się tak dużym rozgłosem. To dobrze, więcej osób zostało uświadomionych w temacie bezpieczeństwa i ochrony przetwarzania danych osobowych. Tworząc formularze i ankiety, które zbierają dane osobowe, należy zadbać o dodanie zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzuli RODO.

Dane osobowe to imię, nazwisko, adres, adres e-mail, adres IP, numery identyfikacyjne, dane biometryczne, cechy fizyczne, fizjologiczne, ekonomiczne, kulturowe czy społeczne. Wszystkie dane, które umożliwiają zidentyfikowanie osoby.

Czytaj więcej

Motywowanie pracowników – definicja, ankieta, metody

Motywowanie pracowników - ankiety
Motywowanie pracowników – ankiety

Pracownicy są sercem każdej organizacji. Od kilku osobowych firm, po duże korporacje. Fundacje, urzędy państwowe, wszystkie te instytucje potrzebują pracowników. Ich rozwój i skuteczność działania zależy od jakości pracy wykonywanej przez ich pracowników. Jakość pracy ma bezpośredni związek z motywacją pracowników. Dlatego motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych elementów zarządzania zasobami ludzkimi.

W tym artykule przybliżmy temat motywowania pracowników. Przedstawimy definicję i zasady motywacji, przykłady metod motywacji stosowanych w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Zaprezentujemy przykładową ankietę.

Czytaj więcej

Ocena pracownika – wzór, ankieta i przykłady

Ocena pracownika - wstęp do ankiety
Ocena pracownika – wstęp do ankiety

Ocena pracownika jest jednym z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi inaczej HR’ami (Human Resources). Ocenę pracownika robimy, zanim zostaje on naszym pracownikiem, lecz po jego zatrudnieniu proces oceny dopiero się rozpoczyna i powinien trwać przez cały okres zatrudnienia.

W poniższym artykule przybliżymy zagadnienia związane z przeprowadzaniem oceny pracowniczej. Istotę stosowania anonimowych ankiet oraz zautomatyzowanego raportowania.

Czytaj więcej

Badanie satysfakcji pacjenta – najprostsze metody

Ankieta satysfakcji pacjenta

Ankieta satysfakcji pacjenta

Służba zdrowia jest wyjątkową częścią każdej gospodarki. Jej celem jest ratowanie i dbanie o zdrowie obywatela. W porównaniu np. do branży rozrywkowej mierzenie satysfakcji jest bardziej skomplikowane. W przypadku kiedy idziemy do kina na film, może on być słaby, ale mimo tego może się nam podobać. W przypadku służby zdrowia nie chcemy zejść ze skuteczności leczenia na poczet np. bardziej miłego lekarza. Jednak nasza ocena służby zdrowia głównie składa się z ocen aspektów niemedycznych. Aby poprawić relację pomiędzy służbą zdrowia a pacjentem, możemy skorzystać ze świetnego narzędzia, jakim jest ankieta satysfakcji pacjenta. Dzięki takiemu badaniu możemy poprawić niemedyczne elementy w procesie leczenia, które znacznie wpłyną na ocenę w oczach pacjenta.

Czytaj więcej