Jak zrobić badanie rynku?

Przykład pytania z ankiety badania rynku
Przykład pytania z ankiety badania rynku

Wymyślając pomysł na biznes, produkt lub usługę w pierwszej chwili przeżywamy euforie i mamy wrażenie, że ten pomysł nie może się nie udać. Niestety bardzo duży procent biznesów upada i to w dość krótkim czasie. Badanie rynku jest świetną metodą weryfikacji pomysłu na biznes. Dobrze zrealizowane badanie może zminimalizować ryzyko niepowodzenia oraz wprowadzić poprawki do pomysłu, aby lepiej odnalazł się na rynku. Dzięki nowoczesnym narzędziom takim jak systemy do przeprowadzania ankiet online i kanały dystrybucji takie jak sms, e-mail, facebook itp. możemy bardzo łatwo zweryfikować nasz pomysł na określonej grupie odbiorców. Mimo tak wielu ułatwień pytanie Jak zrobić badanie rynku? dalej pojawia się bardzo często.

Czytaj więcej

Przyszłość ankiety online – cechy dobrych ankiet

Ankieta papierowa vs. ankieta online

Czas ankiet papierowych już się skończył. Czasami możemy spotkać papierowe formularze, ale nie są one stosowane na szeroką skalę. Udostępnianie papierowej ankiety jest trudniejsze niż przesłanie linka. Wypełnianie kartki papieru jest trudniejsze, nawet jeżeli mamy zaznaczyć kwadraty przy odpowiedziach. Kliknięcie myszki lub stuknięcie w telefon jest znacznie szybsze. Pozostaje jeszcze analiza. Zbieranie formularzy i wprowadzanie danych, aby wygenerować raport, jest nieporównywalnie bardziej czasochłonne. Ankiety online generują automatyczne raporty w czasie rzeczywistym. Mimo tego dalej staramy się tworzyć ankiety online na wzór ankiet papierowych.

Czytaj więcej

Analiza ankiety – wyniki, wnioski i statystyka

Analiza ankiety
Analiza ankiety

Analizowanie wyników ankiety brzmi nieciekawie. Często tak jest, jeżeli ręcznie trzeba łączyć zebrane odpowiedzi wykonać dużo pracy, zanim wyciągniesz pierwsze wnioski. Do tego systemy do analizy są z reguły skomplikowane, zasypują nas tysiącami funkcji, których nigdy nie użyjemy. interankiety całkowicie automatyzują ten proces i prezentują wyniki w najdogodniejszej formie. Analiza ankiety jest przyjemnością. Wyniki są zbierane w czasie rzeczywistym i wyliczenia są robione automatycznie. Po udostępnieniu ankiety i otrzymaniu pierwszych odpowiedzi można już wyciągać pierwsze wnioski.

Czytaj więcej

RODO – klauzula i zgoda na przetwarzanie danych osobowych – wzór

Zgoda RODO, klauzula przetwarzania danych osobowych

Trudno znaleźć jeszcze osobę, która nie słyszała o RODO. Dyrektywa RODO zastąpiła dotychczasowe przepisy GiODO, które z pewnością nie cieszyły się tak dużym rozgłosem. To dobrze, więcej osób zostało uświadomionych w temacie bezpieczeństwa i ochrony przetwarzania danych osobowych. Tworząc formularze i ankiety, które zbierają dane osobowe, należy zadbać o dodanie zgody na przetwarzanie danych osobowych i klauzuli RODO.

Dane osobowe to imię, nazwisko, adres, adres e-mail, adres IP, numery identyfikacyjne, dane biometryczne, cechy fizyczne, fizjologiczne, ekonomiczne, kulturowe czy społeczne. Wszystkie dane, które umożliwiają zidentyfikowanie osoby.

Czytaj więcej

Motywowanie pracowników – definicja, ankieta, metody

Motywowanie pracowników - ankiety
Motywowanie pracowników – ankiety

Pracownicy są sercem każdej organizacji. Od kilku osobowych firm, po duże korporacje. Fundacje, urzędy państwowe, wszystkie te instytucje potrzebują pracowników. Ich rozwój i skuteczność działania zależy od jakości pracy wykonywanej przez ich pracowników. Jakość pracy ma bezpośredni związek z motywacją pracowników. Dlatego motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych elementów zarządzania zasobami ludzkimi.

W tym artykule przybliżmy temat motywowania pracowników. Przedstawimy definicję i zasady motywacji, przykłady metod motywacji stosowanych w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Zaprezentujemy przykładową ankietę.

Czytaj więcej