Przykłady

Ankieta dotycząca oczekiwań cenowych

Dzięki uzyskanym wynikom ankiety dotyczącej oczekiwań cenowych, można określić jakie zabiegi marketingowe pozwolą zwiększyć elastyczność cenową danego produktu czy też usługi.

Ankieta dotycząca oczekiwań cenowych

Badaj kompleksowo swoich klientów z naszym produktem Customer Heaven

Umów demo
  1. Ankiety dla RedBull
  2. Schindler wykorzystuje nasze formularze
  3. Wspieranie badań firmy Bayer
  4. Badania satysfakcji dla DB Schenker
  5. Badania NPS w Danone
  6. Ankiety w KraftHeinz

Ankieta dotycząca oczekiwań cenowych

Znajdź optymalną cenę dla swojego produktu lub usługi, zbierając dane z określonego rynku docelowego.

Jaka jest najlepsza cena za nowy produkt, który wprowadzasz na rynek? Czy sprzedaż spada i czy drastyczny spadek ceny może zmniejszyć zainteresowanie? Odpowiedzi na te pytania mogą wydawać się trudne, ale odpowiedź może być łatwiejsza, jeśli znasz wrażliwość cenową swoich klientów. Wrażliwość cenowa jest definiowana jako stopień, w jakim cena produktu wpływa na popyt lub chęć zakupu przez klienta. Opisuje stopień ważności, jaki kupujący przywiązują do ceny — w stosunku do innych wymiarów produktu lub kryteriów zakupu. Obejmuje to jakość produktu lub markę, pod którą jest sprzedawany. Wysoka wrażliwość cenowa konsumentów oznacza, że ​​istnieje silny związek między ceną a popytem klientów. Gdy cena znacznie wzrośnie, sprzedaż spadnie. W przeciwieństwie do tego, jeśli cena towaru jest zbyt niska, zmiana ceny może w dużej mierze nie wpłynąć na sprzedaż.

Zbieraj odpowiedzi gdzie chcesz

Ankiety mogą być wypełniane w dowolnym miejscu, można to zrobić na komputerze, telefonie lub tablecie.

Integracja z zewnętrznymi systemami

Posiadamy gotowe integracje z ponad 1500 aplikacji oraz API, które umożliwia współpracę z dowolnym systemem.

Bezpieczeństwo i zgodność RODO

Przykładamy szczególną wagę do względów bezpieczeństwa przetwarzanych danych. Zbieranie danych za pomocą naszego serwisu spełnia wymogi RODO.

Dlaczego należy mierzyć wrażliwość cenową?

Znalezienie optymalnej ceny dla Twojego produktu to złożony i trudny proces. Wiele firm stosuje jedną z dwóch powszechnych strategii cenowych — ustalanie kosztów plus lub konkurencyjne ceny.

Cena plus koszt

Wycena koszt plus oznacza obliczenie podstawy kosztowej i proste dodanie procentowej marży. Jest to zwykle używane do osiągnięcia docelowego poziomu przychodów lub zysku.

Konkurencyjne ceny

Konkurencyjne ceny lub ceny rynkowe obejmują ustalanie cen w oparciu o strategie cenowe konkurentów. Opiera się to na założeniu, że konkurenci znają już najlepszą cenę produktu.

Jak mierzyć wrażliwość cenową za pomocą ankiet?

Ankiety online to bardzo skuteczny sposób na zebranie danych potrzebnych do pomiaru tej koncepcji. Korzystając z Interankiet , możesz uzyskać dostęp do wysoce ukierunkowanego, reprezentatywnego panelu konsumentów, aby zebrać bogate dane, takie jak referencyjne, preferowane i akceptowalne przedziały cenowe, nawyki zakupowe i chęć zakupu — dane, które można przekształcić w przydatne informacje. Korzystając z narzędzi badania wrażliwości cenowej, możesz łatwo porównywać i kontrastować, w jaki sposób różne punkty cenowe przekładają się na różne intencje zakupowe, pomagając w zapewnieniu optymalnej ceny produktu.

Zdecyduj, jakie dane powinieneś zebrać w swojej ankiecie

W celu oszacowania wrażliwości cenowej można gromadzić różne rodzaje danych:

  • Dane o skłonnościach klientów do kupowania Twoich produktów w różnych przedziałach cenowych Pomoże Ci to zrozumieć akceptowalny przedział cenowy Twoich klientów i poziom wrażliwości cenowej.
  • Produkty i ceny referencyjne klientów Możesz ocenić, czy iw jaki sposób klienci porównują, przetwarzają i oceniają Twoją cenę w porównaniu z konkurencją.
  • Cechy i postawy klientów Takie jak skłonność do zawierania transakcji oraz sposób, w jaki łączą ceny z oczekiwaniami dotyczącymi wartości.
  • Dane demograficzne Może to pomóc w segmentacji rynku na podstawie wrażliwości cenowej specyficznej dla danych demograficznych, które są dla Ciebie ważne, w tym wieku, lokalizacji i płci.

Inne szablony w kategorii Badania klienta

Więcej przykładowych szablonów Przejdź
’’interankiety idealnie wspierają nasze procesy rekrutacyjne oraz komunikację wewnątrz firmy.’’
Danone

Całkowicie zautomatyzowaliśmy przeprowadzanie ankiet satysfakcji klienta

Bayer

Ankiety rekrutacyjne skróciły proces rekrutacji o 40%

DB Schenker

Ankiety pomagają nam w szybkiej i skutecznej komunikacji z pracownikami

Zacznij zbierać odpowiedzi

Jest to bardzo łatwe i w każdym momencie możesz liczyć na nasze wsparcie.

Załóż darmowe konto
  • Pakiet bezpłatny
  • Brak zobowiązań
  • Zgodność z RODO