Quizy online
Odpowiedź na to pytanie jest proste. Quizy świetnie angażują odbiorców. W przypadku firm quizy online są świetnym narzędziem angażującym potencjalnych lub istniejących klientów. W przypadku nauczycieli i trenerów quizy wspomagają proces edukacji poprzez atrakcyjny sposób podania wiedzy i przyjazną formę jej weryfikacji.
Nasz program do tworzenia quizów umożliwia łatwe tworzenie quizu. W obydwu wspomnianych wcześniej przypadkach możesz wygodnie stworzyć quiz spełniający Twoje oczekiwania. Dział marketingu może wykorzystywać quizy online w kampaniach reklamowych, wygodnie publikując je w mediach społecznościowych, zwiększając tym samym poziom zaangażowania klienta i świadomość marki. Firmy wykorzystują również quizy do generowania leadów, angażując odbiorców w ciekawe quizy tematyczne. Bardzo częstym przypadkiem użycia, są wewnętrzne quizy do weryfikacji wiedzy po szkoleniach. W prosty sposób organizacje mogą zweryfikować skuteczność organizowanych szkoleń.
Szkoły wykorzystują quizy online w celu urozmaicenia nauki. Stworzone quizy mogą służyć jako narzędzie edukacyjne, wyjaśniając poszczególne pytania. Interaktywna forma quizu pozwala na dodanie filmów instruktażowych, które pozwalają przekazywać i następnie weryfikować wiedzę. Ponadto quizy mogą również służyć do weryfikacji wiedzy w postaci testu.
Poniżej znajduje się przykładowy quiz z geografii. W poniższym przykładzie po każdym pytaniu pojawia się informacja o udzielonej odpowiedzi, oraz wyjaśnienie odpowiedzi właściwej. Na końcu quizu, system podlicza poprawnie udzielone odpowiedzi i wyświetla wynik. Więcej gotowych quizów znajduje się w sekcji Szablony.
Użyj tego szablonu, możesz go dowolnie modyfikować.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą chcącym wykorzystać quizy do promocji swojej firmy? Lub nauczycielem, który szuka metody na zwiększenie atrakcyjności swoich lekcji? Podstawy tworzenia quizów online są takie same w obu przypadkach. Musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć tworząc quiz, następnie uwzględnić odbiorców, którzy ten quiz mają wypełnić. Właściwy balans pomiędzy Twoimi celami, a zainteresowaniami odbiorców jest najlepszą drogą do sukcesu w przeprowadzeniu quizu. Poniżej znajdują się kluczowe aspekty tworzenia quizów.
Czy słyszałeś/aś kiedy o tzw. "testing effect"? Teoria potwierdza związek pomiędzy częstością sprawdzania wiedzy, a zapamiętywaniem jej. Im częściej sprawdzasz zdobytą wiedzę, tym lepej ona zostanie zapamiętana. Wykorzystaj to do edukacji pracowników na temat zasad panujących w firmie, misji i polityki postępowania. Spraw, aby Twoi klienci łatwiej mogli poznać produkt, nie poprzez wertowanie nudnej instrukcji, ale poprzez angażujący quiz. Jeżeli jesteś nauczycielem, weryfikuj przekazywaną wiedzę w atrakcyjnej i ciekawej formie. Osoby, które nie zapamiętały wszystkiego, będą miały okazję uzupełnić luki.
Prawie żaden uczeń nie był szczęśliwy kiedy nauczyciel powiedział "wyciągamy karteczki". Niespodziewana kartkówka wiązała się ze stresem. Lecz przekazywana wiedza musi być weryfikowana. Forma tej weryfikacji może być przyjaźniejsza. Tworząc quiz wiedzy można dodać materiały wideo, które opiszą dany temat. Uczeń może w trakcie wykonywania quizu uczyć się na swoich błędach i przy kolejnym podejściu zdać test wzorcowo.
Nie zapomnij o animowanych GIF'ach, wszyscy je lubią. Bezpośrednio w edytorze możesz dodać animowane GIF'y, aby uatrakcyjnić formę quizu online.
Chcesz rozwijać swoją firmę? Oczywiście, że tak. Angażuj nowych klientów poprzez quizy dotyczące tematów zainteresowania Twoich klientów. Tworząc ciekawy quiz o grach komputerowych, możesz trafić na fanów gry, którzy potem chętnie kupią u Ciebie gre lub coś z nią związanego. To samo tyczy się innych branż, takich jak kosmetyki, ubrania, samochody itp. Na końcu quizu wystarczy dodać pytania o adres e-mail czy kod promocyjny.
Angażuj członków grup Facebook z quizami o podobnej tematyce. Staraj się ich zaskoczyć pytaniami, aby zaciekawili się tematem. Chcąc skierować swoje produkty do rowerzystów, stwórz trudny quiz rowerowy i udostępnij go na takiej grupie. Bądź transparentny odnośnie twórcy quizu i nie proś o dane, takiej jak e-mail bez otwartej informacji kim jesteś.
Jeżeli pracujesz w firmie, które zatrudnia dużo nowych pracowników, możesz natknąć się na problem edukacji ich na temat norm i standardów panujących w Twojej organizacji. Duży przypływ pracowników może oznaczać, że nie zostanie dopilnowany poziom zdobytej wiedzy. W Interankietach wykorzystujemy quizy, do weryfikacji wiedzy potrzebnej do kontaktu z klientem. Polecamy tworzenie quizów dla nowych pracowników, ponieważ stres związany z przyjściem do nowej pracy często przeszkadza w poznaniu wszystkich aspektów firmy. Quiz nie jest stresujący i w łatwy sposób może przekazać wiedzę i ją zweryfikować.
Nic trudnego, zastanów się, co Twoja grupa docelowa lubi robić. Jazda na rowerze lub inna aktywność fizyczna? Wtedy można zrobić quiz o sporcie lub o konkretnej dyscyplinie. Quizy filmowe są bardzo uniwersalne, ale dobrze jest je doprecyzować do jakieś konkretnej kategorii lub nawet dzieła. Quiz o serialu Przyjaciele? Jest wiele tematów, które dotyczą prawie każdej osoby, jak np. polityka lub wydarzenia ogólnoświatowe.
Dobrym pomysłem jest też stworzenie quizu na temat aktualnie popularnych tematów. Wyjścia na rynek jakiegoś nowego produktu. Wydarzenia sportowego. Wydarzenia kulturalnego lub filmowego. Quiz o mistrzostwach świata, oscarach czy innych tego typu wydarzeniach angażują szeroką publiczność.
Żeby stworzyć quiz, nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania czy projektowania. Interankiety są wystarczającym narzędziem do stworzenia pięknego quizu. Stworzony quiz będzie pięknie wyglądał. Będzie go można swobodnie wypełnić na każdym rodzaju urządzenia. Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia quizów.
Nie ma nic gorszego niż nieludzka konwersacja. Quiz jest formą konwersacji. Tworząc quiz, warto zwracać się do odbiorcy w przyjazny sposób. Na początku quizu można spytać się wypełniającej osoby o imię. Następnie to imię wykorzystać zwracając się bezpośrednio do osoby wypełniającej. Jeżeli udostępniasz quiz za pomocą wiadomości e-mail, możesz automatycznie przekazać imię do quizu, bez potrzeby wpisywania go przez wypełniającego.
Czasami można spotkać ankiety i quizy, które wyświetlają kilkanaście pytań jedno pod drugim. To nie jest naturalna forma rozmowy. W rozmowie zadajemy jedno pytanie i czekamy na odpowiedź. Tak samo warto zbudować quizy i ankiety. Interankiety domyślnie wyświetlają tylko jedno pytanie, uwaga osoby wypełniającej jest skupiona tylko na nim. Zadawaj pytania w quizie tak, aby były łatwo zrozumiałe. Wykorzystaj dodatkowe pole z komentarzem, na ewentualne doprecyzowania.
Dobrą praktyką w tworzeniu quizów jest informowanie wypełniającego o postępie. Jeżeli odpowiedział dobrze, to pochwalamy go. Jeżeli źle, to tłumaczymy, dlaczego odpowiedź jest inna. W celu zrealizowania takiego quizy wykorzystaj Logikę warunkową, w zależności od odpowiedzi wyświetli określoną stronę.
Wygląd ma znaczenie, każdy złapał się na tym, że przeczytał coś przez dobre walory estetyczne. Na szczęście tworzenie pięknego quizu w Interankietach jest bardzo łatwe. Poza wyborem, ze zbioru specjalnie zaprojektowanych szablonów, możesz samodzielnie stworzyć własny. Dodatkowo możesz dodać animowane GIF'y w celu urozmaicenia doświadczenia związanego z wypełnianiem quizu.
Nie marnuj czasu na ręczne zliczanie poprawnych odpowiedzi. Dzięki modułowi Kalkulator możesz ustawić, które pytania są prawidłowe i zliczać poprawne odpowiedzi do wspólnej punktacji. Punktacje, możesz też wyświetlić na końcu quizu lub podczas wypełniania.
Strona końcowa w przypadku quizów jest bardzo istotna. Osoby wypełniające czekają na informacje, jak im poszło. Interankiety umożliwiają dodanie wyniku na końcu oraz odpowiedzi, jakie zostały udzielone vs. jakie są poprawne. Dodatkowo możesz dodać kilka stron końcowych w zależności o wyniku.
W czasie, w którym ponad 60% wypełnień jest wykonywana na urządzeniach mobilnych, quizy i ankiety muszą być dostosowane do różnego rodzaju ekranów. Quizy stworzone na interankietach świetnie wyświetlają się na każdym urządzeniu. Są zoptymalizowane do urządzeń dotykowych i tych sterowanych za pomocą myszki.
Quizy są świetnym urozmaiceniem zawartości na stronach internetowych. Dzięki możliwości wygenerowania kodu osadzenia możesz bez specjalistycznej wiedzy wstawić quiz na swoją stronę www.Niezależnie od platformy, na jakiej znajduje się Twoja strona, bez problemu wykonasz tę czynność.
Dzięki gotowej integracji z Google Analytics, możesz obserwować jak Twój quiz sobie radzi. Skąd użytkownicy wchodzą na niego, ile czasu mu zajmuje wypełnienie i wiele innych ciekawych parametrów, jakie daje to narzędzie.
Posiadając adres e-mail użytkownika lub pytając o niego w quizie, możesz wysłać powiadomienie e-mail po wypełnieniu. W tym powiadomieniu możesz dodać informację o wyniku oraz w przypadku firm kod promocyjny.
Jeżeli wykorzystujesz quizy do angażowania klientów lub zbierania leadów na pewno używasz też innych systemów. Nie obarczaj się ręcznym przekazywaniem danych. Skorzystaj z gotowych integracji. Kiedy ktoś wypełni Twój quiz, dane zostaną automatycznie przesłane do Twojego systemu.
Jeżeli pracujesz w marketingu, dzięki wykorzystaniu Arkuszy Google możesz wygodnie śledzić wyniki z kilku quizów w jednym miejscu. Jeżeli jesteś nauczycielem możesz w jednym miejscu śledzić wyniki różnych quizów sprawdzających wiedzę. Każde nowe wypełnienie quizu stworzy nowy wiersz w arkuszu.
Jeżeli korzystasz z FreshMail, MailChimp lub GetResponse możesz wygodnie po każdym wypełnieniu przesłać adres e-mail i imię do swojej bazy mailingowej. Wystarczy, że w quiz'ie dodasz pytanie o adres e-mail i imię. W taki sposób możesz dalej angażować swoich klientów.
Zbierając dane o kliencie na końcu quizu, możesz automatycznie tworzyć leady sprzedażowe w swoim systemie CRM. Dzięki gotowym integracjom z popularnymi systemami CRM możesz to zrobić bez wysiłku i już dziś zacząć zbierać informacje o nowych klientach.
Jeżeli posiadasz autorski system CRM, to nic złego. Za pomocą naszego API możesz zintegrować Interankiety z dowolnym systemem. Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie stworzenia takiej integracji, prosimy o kontakt z nami, bardzo chętnie pomożemy.
Za pomocą jednego kliknięcia możesz wstawić quiz w media społecznościowe. Udostępnij quiz na Facebook, LinkedIn, Instagram czy Twitter. Zbieraj odpowiedzi od zainteresowanych osób. Dodatkowo możesz dodać quiz tematyczny na grupę tematyczną na Facebook. Wtedy quiz skierowany będzie do osób, które naprawdę interesują się tematem.
’’interankiety idealnie wspierają nasze procesy rekrutacyjne oraz komunikację wewnątrz firmy.’’
Całkowicie zautomatyzowaliśmy przeprowadzanie ankiet satysfakcji klienta
Ankiety rekrutacyjne skróciły proces rekrutacji o 40%
Ankiety pomagają nam w szybkiej i skutecznej komunikacji z pracownikami
Jest to bardzo łatwe i w każdym momencie możesz liczyć na nasze wsparcie.