3 minut czytania
Medialny kurz powoli opada po pierwszej fali zachwytu nową Sztuczną Inteligencją. W Interankietach dalej jesteśmy zachwyceni. Stale uruchamiamy nowe funkcjonalności wykorzystujące AI w ankietach. W nadchodzących miesiącach mamy jeszcze dużo nowego do pokazania. Wydajność naszej pracy przyspieszyła znacząco, sprawiając, że nasze produkty stają się jeszcze bardziej konkurencyjne. W naszej ocenie prawdziwe AI w ankietach to nie jest generowanie pytań, to analiza danych. Dzięki temu możemy mieć zespół świetnych analityków działających na naszą korzyść.
W tym wpisie chciałbym się podzielić się tym co udało się nam w ostatnim czasie zrobić i jakie mamy dalsze plany rozwoju.
Bezpieczeństwo AI w ankietach
Zacznijmy od bezpieczeństwa. Obecnie najbardziej znaną usługą udostępniającą możliwości Generatywnego AI jest ChatGPT od firmy OpenAI, używamy ją w wielu naszych zastosowaniach. Lecz dane są te przetwarzane poza Unią Europejską, dlatego z uwagi na prywatność rozwijamy też lokalny model w naszej infrastrukturze oparty na modelu open-source LLaMA od Meta. Pozwala nam to samodzielnie analizować wrażliwe dane i dbać o najwyższe bezpieczeństwo. W wielu przypadkach model LLaMa jest lepszy od powszechnie używanego ChatGPT.
Wykrywanie uzależnienia od hazardu przy pomocy ankiet i AI
Jednym z zastosowań z którego jesteśmy szczególnie dumni jest zastosowanie dużych modeli językowych do detekcji problemów z uzależnieniem od hazardu internetowego. W ramach naszego produktu Customer Heaven można skonfigurować dedykowaną analizę odpowiedzi. Użytkownicy poprzez formularz zgłoszeniowy wpisują treść wiadomości do firmy hazardowej. AI rozumiejąc treść, może oznaczyć takie zgłoszenie jako problematyczne i przekazać do specjalnej grupy wsparcia. Nawet takie małe działanie, może być znaczące dla niektórych osób zmagających się z tak poważnym problemem.
NSS (Net Sentiment Score) nowy, stary wskaźnik do mierzenia nastroju
Analiza tekstu do niedawna była bardzo ciężkim problemem, algorytmy zwyczajnie nie rozumiały tekstu, trzeba było stosować haki i komplikować system, który miał analizować prosty tekst. Dlatego w ankietach tak ważne były pytania w skali, ponieważ pozwalały wyliczać wskaźniki takie jak CSAT (Satysfakcja klienta), NPS (Net Promoter Score), CES (Customer Effort Score). Pytania tekstowe stosowało się jako uzupełnienie. Dziś można wyliczyć wskaźnik na podstawie odpowiedzi tekstowej i nazywa się on Net Sentiment Score.
W NSS każda odpowiedź tekstowa jest analizowana pod kątem sentymentu: Negatywny (-1), Neutralny (0), Pozytywny (1). Dzięki temu można zobaczyć na wykresie jak kształtują się odpowiedzi tekstowe oraz na ich podstawie wyliczyć wskaźnik, który można obserwować w czasie. Jest to świetne uzupełnienie do badania klientów, pracowników i użytkowników.
Wykrywanie wczesnych symptomów wypalenia zawodowego i depresji
Ankiety i walka z psychopatologiami jest w moim osobistym obszarze zainteresować od wielu lat. Pojawienie się dużych modeli językowych sprawiło, że prace nad tym projektem nabrały bardzo dużego tempa. Obecnie projekt nosi nazwę Dyfna i jest to osobisty asystent zdrowia psychicznego. Głównym elementem jest aplikacja na telefon, która zadaje kilka pytań tygodniowo. Pytania te zmieniają się w zależności od wcześniej udzielonych odpowiedzi. Już niebawem wystartuje pierwsze badanie kliniczne, które będzie miało na celu dowieźć skuteczność tej metody.
Generowanie testów z pliku
Myślę, że każdy nauczyciel szkolny marzył o takich czasach gdzie na podstawie określonego materiału można wygenerować pytania do testu. Szczególnie nauczyciele języka polskiego, którzy chcieli zadać każdej klasie inne pytania na kartkówce z lektur.
Teraz jest to możliwe i bardzo łatwe. Wystarczy wgrać plik lub wkleić tekst. Następnie wybrać trudność i ilość pytań, aby po chwili mieć nowo wygenerowane pytania.
Generowanie Quizów AI
Quizy są świetnym narzędziem do angażowania odbiorców. Za ich pomocą można skutecznie zbierać leady sprzedażowe, ale przede wszystkim są ciekawe. Tworzenie quizów zawsze było czasochłonne. Na początku trzeba było zastanowić się nad pytaniami, sprawdzić poprawne odpowiedzi oraz wymyślić nieprawdziwe. Teraz trwa kilkanaście sekund.
AI Kreator ankiet i pytań
Pierwsza fala zachwytu ChatGPT zaowocowała tworzeniem generatorów ankiet. Niestety takie podejście znajduje zastosowanie tylko w niektórych przypadkach, większość ankiet wymaga starannego zaprojektowania pytań, gdzie generator nie do końca może zrozumieć co mamy na myśli. Jednak stale rozwijamy tą funkcjonalność pozwalając naszym użytkownikom nie tylko na generowanie całej ankiety, ale uzupełniania istniejącej ankiety o dodatkowe pytania.
Dalsze plany
Nie planujemy zwolnić tempa. Już niebawem uruchomimy naszą platformę do rekrutacji, gdzie połączenie automatyzacji AI i naszej umiejętności do tworzenia prostych w obsłudze produktów sprawi, że szukanie nowego pracownika będzie niewiarygodnie przyjemne.