Testy online
Weryfikacja zdobytej wiedzy to bardzo ważny aspekt edukacji. Ma miejsce na etapie szkolnym, a później w czasie rozwoju zawodowego. Większości osób testy sprawdzające nie kojarzą się najlepiej. Przypominają szkolne kartkówki lub sprawdziany. Nastawienie do testowania swojej wiedzy jest bardzo ważne, testy przeprowadzane za pomocą formularzy online to nowoczesna forma weryfikacji wiedzy. Nie kojarzą się z klasycznymi papierowymi testami, są przyjaźniejsze i bardziej angażujące. Ponadto mają wiele zalet takich jak szybka dystrybucja i natychmiastowy wynik.
Testy online mają bardzo szerokie zastosowanie. Dwa najpopularniejsze obszary, to testy pracownicze i testy szkolne.
Firmy z chęcią korzystają z testów online do weryfikacji wiedzy zdobywanej podczas różnego rodzaju szkoleń, wykładów, webinarów. Testy online może udostępniać uczestnikom szkoleń zaraz po zakończeniu wykładów. Testy wiedzy mogą być wypełniane na komputerze, tablecie i telefonie. Działy HR wykorzystują testy online do selekcji najlepszych kandydatów na stanowisko i weryfikacji wiedzy potrzebnej do rozpoczęcia pracy. Taka forma weryfikacji wywołuje mniej stresu u nowego kandydata w porównaniu do klasycznych testów papierowych lub bezpośredniej rozmowy weryfikacyjnej.
Szkoły i uczelnie bardzo chętnie korzystają ze sprawdzianów online. Taka forma ma bardzo dużo zalet w porównaniu do papierowych sprawdzianów. Przygotowanie pierwszego testu może wydawać się trudne, ale po wykonaniu pierwszego okaże się, że to dużo lepsza forma. Test online można bardzo łatwo i szybko przeprowadzić zaraz po przeprowadzonych zajęciach. Zadania domowe też mogą odbywać się w formie testów wiedzy, pozwalają uczniom w angażujący i przyjazny sposób utrwalić zdobytą wiedzę.
Tworzenie testu jest bardzo proste. Edytor pozwala na dodanie 24 typów pytań, mogą być one umieszczone na jednej stronie lub każde na oddzielnej. W ustawieniach możesz ustawić maksymalny czas na rozwiązanie testu. Po stworzeniu formularza przeprowadzenie testu to tylko formalność. Nie trzeba drukować arkuszy, a sprawdzenie i wyliczenie oceny dzieje się automatycznie. Ponadto testy online mogą posiadać interaktywne elementy jak obrazki, filmy i dźwięki, które urozmaicają cały proces testowania.
W czasie, w którym ponad 60% wypełnień jest wykonywana na urządzeniach mobilnych, testy wiedzy muszą być dostosowane do różnego rodzaju ekranów. Testy stworzone na interankietach świetnie wyświetlają się na każdym urządzeniu. Są zoptymalizowane do urządzeń dotykowych i tych sterowanych za pomocą myszki.
Sprawdziany online wspomagają proces zapamiętywania Czy słyszałeś/aś kiedy o tzw. "testing effect"? Teoria potwierdza związek pomiędzy częstością sprawdzania wiedzy a zapamiętywaniem jej. Im częściej sprawdzasz zdobytą wiedzę, tym lepiej ona zostanie zapamiętana. Wykorzystaj to do edukacji uczniów. Spraw, aby Twoi uczniowie łatwiej mogli poznać zagadnienia związane z przedmiotem nauczania, nie poprzez nudne papierowe testy, ale poprzez angażujący test wiedzy z materiałami wideo. Weryfikuj przekazywaną wiedzę w atrakcyjnej i ciekawej formie. Osoby, które nie zapamiętały wszystkiego podczas zajęć, będą miały okazję uzupełnić luki.
Sprawdziany online to nowoczesne podejście do weryfikacji wiedzy szkolnej. Nasz serwis pozwala szybko stworzyć formularz sprawdzianu i udostępnić go uczniom. Sprawdzian online może zawierać materiały wideo, obrazki, które bardziej angażują uczniów niż klasyczne testy. W bardzo prosty sposób możesz rozesłać link do testu do uczniów, masz wtedy pewność, że każdy rozwiąże test tylko raz, a odpowiedź będzie powiązana z adresem e-mail.
Chcesz zrobić najlepszy test online. Oto szereg wskazówek i porad odnośnie tworzenia i przeprowadzania testów online.
Prawie żaden uczeń nie był szczęśliwy, kiedy nauczyciel powiedział "wyciągamy karteczki". Niespodziewana kartkówka wiązała się ze stresem. Przekazywana wiedza musi być weryfikowana. Forma tej weryfikacji może być przyjaźniejsza. Tworząc test wiedzy, można dodać materiały wideo, które opiszą dany temat. Uczeń może w trakcie wykonywania testu uczyć się na swoich błędach i przy kolejnym podejściu zdać test wzorcowo. Nie zapomnij o animowanych GIF'ach, wszyscy je lubią. Bezpośrednio w edytorze możesz dodać animowane GIF'y, aby uatrakcyjnić wypełnianie testu online.
Testy wiedzy można budować w dowolny sposób, do dyspozycji mamy 24 typy pytań, dodatkowo pytania można rozbudować o obrazki i materiały wideo. Ponadto w teście można wprowadzić reguły logiczne, aby uzależnić poszczególne strony testu od udzielonych wcześniej odpowiedzi. Pozwala to na zdefiniowanie kilku ścieżek wypełniania testu, jest to zdecydowanie lepsza forma zabezpieczenia testu niż losowanie pytań z tej samej puli.
Tworząc formularz testu, można przypisać punktacje do danych odpowiedzi, można też przyznawać punkty ujemne. Na koniec wypełnienia punkty te zostaną zliczone i pojawią się w wynikach. Jeżeli jest taka potrzeba, można w jednym teście posiadać kilka punktacji.
E-mail jest bardzo wygodną formą komunikacji. Wysyłając zaproszenie e-mail do testu, mamy pewność, że dana osoba wypełni test wiedzy tylko raz i ta odpowiedź zostanie powiązana z tym adresem e-mail. Działa to na zasadzie indywidualnego hasła do testu.
Tworząc popularne testy sprawdzające, możesz angażować potencjalnych klientów i rozwijać swoją firmę. Angażuj klientów poprzez testy dotyczące tematów zainteresowania Twoich klientów. Tworząc test sprawdzania typu osobowości lub test psychologiczny, możesz trafić na swoich następnych klientów. Mając gabinet psychologiczny, możesz stworzyć szereg testów kwalifikacyjnych na Twoje usługi. Na końcu testu wystarczy dodać pytanie o adres e-mail i zaoferować osobie wypełniającej usługę.
Jeżeli pracujesz w firmie, która zatrudnia dużo nowych pracowników, możesz natknąć się na problem edukacji. Nie każdy zna normy i standardy panujące w Twojej organizacji. Duży przypływ pracowników może oznaczać, że nie zostanie dopilnowany poziom zdobytej wiedzy. W Interankietach wykorzystujemy testy online, do weryfikacji wiedzy potrzebnej do kontaktu z klientem. Polecamy tworzenie testów dla nowych pracowników, ponieważ stres związany z przyjściem do nowej pracy często przeszkadza w poznaniu wszystkich aspektów firmy. Test online jest mniej stresujący i w łatwy sposób może zweryfikować wymaganą wiedzę.
Nie ma nic gorszego niż nieludzka konwersacja. Test jest formą konwersacji. Tworząc test wiedzy, warto zwracać się do odbiorcy w przyjazny sposób. Na początku testu można spytać się wypełniającej osoby o imię. Następnie to imię wykorzystać zwracając się bezpośrednio do osoby wypełniającej. Jeżeli udostępniasz test online za pomocą wiadomości e-mail, możesz automatycznie przekazać imię do formularza testu, bez potrzeby wpisywania go przez wypełniającego.
Czasami można spotkać ankiety, quizy i testy, które wyświetlają kilkanaście pytań jedno pod drugim. To nie jest naturalna forma rozmowy. W rozmowie zadajemy jedno pytanie i czekamy na odpowiedź. Tak samo warto zbudować testy wiedzy. Interankiety domyślnie wyświetlają tylko jedno pytanie, uwaga osoby wypełniającej jest skupiona tylko na nim. Zadawaj pytania w teście tak, aby były łatwo zrozumiałe. Wykorzystaj dodatkowe pole z komentarzem, na ewentualne doprecyzowania.
Dobrą praktyką w tworzeniu testów jest informowanie wypełniającego o postępie. Dzięki temu wypełniająca osoba będzie miała wiedzę, w jakim miejscu jest i dobrze będzie mogła rozplanować czas. Jest to szczególnie ważne przy testach z limitem czasowym. Na górze formularza jest pasek postępu i informacja o liczbie pytań. Poinformuj osobę wypełniającą o tym wprost, aby nie powodować zbędnego stresu.
Wygląd ma znaczenie, każdy złapał się na tym, że przeczytał coś przez dobre walory estetyczne. Na szczęście tworzenie pięknego testu w Interankietach jest bardzo łatwe. Poza wyborem, ze zbioru specjalnie zaprojektowanych szablonów, możesz samodzielnie stworzyć własny. Dodatkowo możesz dodać animowane GIF'y w celu urozmaicenia doświadczenia związanego z wypełnianiem testu wiedzy. W przypadku firm warto dostosować wygląd testu do standardów graficznych firmy oraz dodać logo firmy lub organizacji. Test online będzie wyglądał wtedy bardzo profesjonalnie, szczególnie dla ludzi spoza organizacji.
Nie marnuj czasu na ręczne zliczanie poprawnych odpowiedzi. Dzięki modułowi Kalkulator możesz ustawić, które pytania są prawidłowe i zliczać poprawne odpowiedzi do wspólnej punktacji. Punktacje, możesz też wyświetlić na końcu testu lub podczas wypełniania.
W niektórych przypadkach chcesz od razu powiadomić osobę wypełniającą o wyniku. Strona końcowa to miejsce do tego. Osoby wypełniające czekają na informacje, jak im poszło. Interankiety umożliwiają dodanie wyniku na końcu oraz odpowiedzi, jakie zostały udzielone vs. jakie są poprawne. Dodatkowo możesz dodać kilka stron końcowych w zależności o wyniku. Jeżeli jest taka potrzeba, możesz też dodać zestawienie odpowiedzi użytkownika i odpowiedzi poprawnych.
Testy online są świetnym urozmaiceniem zawartości na stronach internetowych. Dzięki możliwości wygenerowania kodu osadzenia możesz bez specjalistycznej wiedzy wstawić test na swoją stronę www. Niezależnie od platformy, na jakiej znajduje się Twoja strona, bez problemu wykonasz tę czynność. Nie musisz posiadać wiedzy programistycznej. Wstawienie testu online na stronę świetnie się sprawdza w przypadku wykorzystaniach takiego testu do promocji i zbierania informacji od nowych klientów.
Dzięki gotowej integracji z Google Analytics, możesz obserwować jak Twój test sobie radzi. Skąd użytkownicy wchodzą na niego, ile czasu im zajmuje wypełnienie i wiele innych ciekawych parametrów.
Posiadając adres e-mail użytkownika lub pytając o niego w teście, możesz wysłać powiadomienie e-mail po wypełnieniu. W tym powiadomieniu możesz dodać informację o wyniku oraz w przypadku firm kod promocyjny.
Weryfikuj wiedzę zdobytą podczas szkolenia za pomocą testów online. Zaraz po zakończeniu szkolenia możesz rozesłać test do uczestników. Wyniki będą zliczane automatycznie, więc już po chwili będzie wiadomo, czy szkolenie było skuteczne.
Test online świetnie sprawdzają się przy weryfikacji wiedzy z przedmiotów takich jak historia, geografia czy biologia, lecz można je wykorzystać przy sprawdzaniu wiedzy z prawie każdego przedmiotu. Coraz częściej można spotykać sytuacje, w których testy online zastępują klasyczne testy papierowe.
Testy przeprowadzane za pomocą formularzy online od początku związane były z branżą informatyczną, dlatego testy sprawdzające wiedzę programistyczną cieszą się tak dużą popularnością. Testy online w łatwy sposób mogą zweryfikować wiedzę na temat wybranego języka programowania, np. C++, Java, PHP, Python, Ruby, JavaScript, HTML, CSS czy innych.
Bardzo popularna forma testów wykorzystywana w procesie rekrutacji. Za pomocą testów kwalifikacyjnych można zweryfikować kandydata pod kątem danego stanowiska. Przyspiesza to bardzo proces rekrutacji, oszczędzając przy tym czas poświęcany na rozmowę bezpośrednią.
Wykorzystaj testy psychologiczne i osobowości do lepszego poznania kandydata. Dzięki takim badaniom lepiej dopasujesz kandydata do zespołu, co przełoży się na lepsze zaangażowanie, atmosferę i wyniki. Dzięki testom osobowości online poznasz typ osobowości kandydata. Testy psychologiczne pozwalają na przewidywanie zachowań kandydata w określonych sytuacjach.
Właściwa edukacja sprzedawców jest kluczowa dla powodzenia kampanii sprzedażowych. Dzięki testom online możesz sprawnie zweryfikować zdobytą przez sprzedawców wiedzę. Regularne badania kompetencji sprzedawców pozwalają wyeliminować problemy ze znajomością oferty i postępowaniu z klientem.
Jeżeli wykorzystujesz testy do angażowania klientów lub zbierania leadów na pewno używasz też innych systemów. Nie obarczaj się ręcznym przekazywaniem danych. Skorzystaj z gotowych integracji. Kiedy ktoś wypełni Twój test, dane zostaną automatycznie przesłane do Twojego systemu.
Jeżeli pracujesz w marketingu, dzięki wykorzystaniu Arkuszy Google możesz wygodnie śledzić wyniki z kilku testów w jednym miejscu. Jeżeli jesteś nauczycielem, możesz w jednym miejscu śledzić wyniki różnych testów sprawdzających wiedzę. Każde nowe wypełnienie testu stworzy nowy wiersz w arkuszu.
Jeżeli korzystasz z FreshMail, MailChimp lub GetResponse możesz wygodnie po każdym wypełnieniu przesłać adres e-mail i imię do swojej bazy mailingowej. Wystarczy, że w teście dodasz pytanie o adres e-mail i imię. W taki sposób możesz dalej angażować swoich klientów.
Zbierając dane o kliencie na końcu testu, możesz automatycznie tworzyć leady sprzedażowe w swoim systemie CRM. Dzięki gotowym integracjom z popularnymi systemami CRM możesz to zrobić bez wysiłku i już dziś zacząć zbierać informacje o nowych klientach.
Jeżeli posiadasz autorski system CRM, to nic złego. Za pomocą naszego API możesz zintegrować Interankiety z dowolnym systemem. Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie stworzenia takiej integracji, prosimy o kontakt z nami, bardzo chętnie pomożemy.
Za pomocą jednego kliknięcia możesz wstawić test w media społecznościowe. Udostępnij test online na Facebook, LinkedIn, Instagram czy Twitter. Zbieraj odpowiedzi od zainteresowanych osób. Dodatkowo możesz dodać test tematyczny na grupę tematyczną na Facebooku. Wtedy test wiedzy skierowany będzie do osób, które naprawdę interesują się tematem.
’’interankiety idealnie wspierają nasze procesy rekrutacyjne oraz komunikację wewnątrz firmy.’’
Całkowicie zautomatyzowaliśmy przeprowadzanie ankiet satysfakcji klienta
Ankiety rekrutacyjne skróciły proces rekrutacji o 40%
Ankiety pomagają nam w szybkiej i skutecznej komunikacji z pracownikami
Jest to bardzo łatwe i w każdym momencie możesz liczyć na nasze wsparcie.