2 minut czytania
Medialny kurz powoli opada po pierwszej fali zachwytu nową Sztuczną Inteligencją. W Interankietach dalej jesteśmy zachwyceni. Stale uruchamiamy nowe funkcjonalności wykorzystujące AI w ankietach. W nadchodzących miesiącach mamy jeszcze dużo nowego do pokazania. Wydajność naszej pracy przyspieszyła znacząco, sprawiając, że nasze produkty stają się jeszcze bardziej konkurencyjne. W naszej ocenie prawdziwe AI w ankietach to nie jest generowanie pytań, to analiza danych. Dzięki temu możemy mieć zespół świetnych analityków działających na naszą korzyść.
W tym wpisie chciałbym się podzielić się tym co udało się nam w ostatnim czasie zrobić i jakie mamy dalsze plany rozwoju.
Automatyczne wnioski w ankiecie – Analiza danych badawczych
Jak zwiększyć satysfakcję klientów z pomocą AI (CSAT, NPS)? Nasz nowy produkt — Atena pozwala na automatyczną analizę i wyciąganie wniosków. Atena inteligentny asystent, który automatycznie analizuje wyniki ankiet i wyciąga wnioski, pomagając Ci zrozumieć, co naprawdę wpływa na satysfakcję klientów. Atena potrafi rozłożyć wynik NPS na czynniki pierwsze i wskazać konkretne działania, które podniosą Twój wynik. Co więcej — możesz porozmawiać z wynikami w formie chatu i natychmiast uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.
NSS (Net Sentiment Score) wskaźnik do mierzenia nastroju

Analiza tekstu do niedawna była bardzo ciężkim problemem, algorytmy zwyczajnie nie rozumiały tekstu, trzeba było stosować haki i komplikować system, który miał analizować prosty tekst. Dlatego w ankietach tak ważne były pytania w skali, ponieważ pozwalały wyliczać wskaźniki takie jak CSAT (Satysfakcja klienta), NPS (Net Promoter Score), CES (Customer Effort Score). Pytania tekstowe stosowało się jako uzupełnienie. Dziś można wyliczyć wskaźnik na podstawie odpowiedzi tekstowej i nazywa się on Net Sentiment Score.
W NSS każda odpowiedź tekstowa jest analizowana pod kątem sentymentu: Negatywny (-1), Neutralny (0), Pozytywny (1). Dzięki temu można zobaczyć na wykresie jak kształtują się odpowiedzi tekstowe oraz na ich podstawie wyliczyć wskaźnik, który można obserwować w czasie. Jest to świetne uzupełnienie do badania klientów, pracowników i użytkowników.
Generowanie testów z pliku
Myślę, że każdy nauczyciel szkolny marzył o takich czasach gdzie na podstawie określonego materiału można wygenerować pytania do testu. Szczególnie nauczyciele języka polskiego, którzy chcieli zadać każdej klasie inne pytania na kartkówce z lektur.
Teraz jest to możliwe i bardzo łatwe. Wystarczy wgrać plik lub wkleić tekst. Następnie wybrać trudność i ilość pytań, aby po chwili mieć nowo wygenerowane pytania.
Generowanie Quizów AI
Quizy są świetnym narzędziem do angażowania odbiorców. Za ich pomocą można skutecznie zbierać leady sprzedażowe, ale przede wszystkim są ciekawe. Tworzenie quizów zawsze było czasochłonne. Na początku trzeba było zastanowić się nad pytaniami, sprawdzić poprawne odpowiedzi oraz wymyślić nieprawdziwe. Teraz trwa kilkanaście sekund.
AI Kreator ankiet i pytań
Pierwsza fala zachwytu ChatGPT zaowocowała tworzeniem generatorów ankiet. Niestety takie podejście znajduje zastosowanie tylko w niektórych przypadkach, większość ankiet wymaga starannego zaprojektowania pytań, gdzie generator nie do końca może zrozumieć co mamy na myśli. Jednak stale rozwijamy tą funkcjonalność pozwalając naszym użytkownikom nie tylko na generowanie całej ankiety, ale uzupełniania istniejącej ankiety o dodatkowe pytania.
Dalsze plany
Nie planujemy zwolnić tempa. Już niebawem uruchomimy naszą platformę do rekrutacji, gdzie połączenie automatyzacji AI i naszej umiejętności do tworzenia prostych w obsłudze produktów sprawi, że szukanie nowego pracownika będzie niewiarygodnie przyjemne.





